De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Nika Pee - WaarBenJij.nu De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Nika Pee - WaarBenJij.nu

De laatste week is aangebroken

Door: nikadepee

Blijf op de hoogte en volg Nika

12 Mei 2012 | Turkije, Ankara

Lieve allemaal,

Het is bijna zover, dan kom ik richting huis.

Mijn tweede stage week zit erop. Het was een leuke week en het communiceren gaat al beter.
Ik pak sneller dingen op en vind het leuker. Alleen de Turkse leerkracht van mijn blue klas is verschrikkelijk gemeen niet alleen tegen mij maar ook tegen de kinderen. ik kan over het algemeen niet heel veel doen op stage. In Pink zit een meisje ze hebben tegen mij gezegd dat ze autistisch is maar ik zelf denk dat er meer aan de hand is. Ze loopt moeilijk en kan nauwelijks praten. Ik heb haar een dag begeleid en toen voelde ik me wel heel erg nodig. dit was wel erg moeilijk omdat zij geen Engels kan en ik heel slecht Turks.

Het weekend is begonnen en vandaag ben ik naar een oud stadje Ulus geweest. We zijn daar al een keer geweest maar we hebben nu andere leuke winkeltjes bekeken. Voor mijn moeder heb ik een mooie ketting voor moederdag gekocht!

Na het weekend heb ik nog 3 dagen stage. Donderdag hebben we nog geen planning. waarschijnlijk alvast wat spullen inpakken. Ik ben benieuwd hoe zwaar mijn koffer gaat zijn want ik heb wel aardig veel gekocht ondertussen.

Met mijn heimwee gaat het niet goed. Met de dag is het erger, ik wil steeds liever naar huis en een week klinkt dan nog zo lang. Gelukkig heb ik Maaike die me steunt en afleiding geeft. En ook alle lieve Kaartjes van thuis steunen me. Gelukkig zie ik heel snel iedereen weer!
Ik ben blij als ik in bad kan en in mijn eigen bed kan liggen. Maar het meest mis ik toch het Nederlandse prakje waar ik altijd op zat te mopperen. Hier kom ik er wel achter hoe erg ik thuis waardeer en hoe goed wij het hebben in Nederland.

Liefs uit het ondertussen regenachtige Turkije!

  • 13 Mei 2012 - 12:20

    Mamma:

    Wat voor prakkie moet het dan zijn volgende week zaterdag?

  • 13 Mei 2012 - 22:26

    Liesbeth:

    Hallo Nika,
    Jammer van de regen. Maar dan kun je vast weer wennen voor thuis :) Vraag maar aan mamma hoe groot de overgang kan zijn....
    Natuurlijk is het heerlijk om straks terug te zijn, maar nu het grootste deel achter de rug is, is het vast nog wel even vol te houden.
    Jente is voor een weekendje naar Mallorca, hoe decadent is dat! Wie weet ga jij ook nog eens voor je lol lekker op reis. Ik hoop t voor je.
    Zorg dat je koffer nog dicht kan als je naar huis gaat. Leuk he, allemaal dingetjes en kadootjes meenemen. Geniet nog van het shoppen en alle leuke dingen die anders zijn dan thuis. Daar is alles weer saai maar heerlijk heel gewoon.
    Succes met de laatste loodjes.
    Groetjes en tot gauw!
    Liesbeth.

  • 14 Mei 2012 - 07:16

    Nanna:

    Hoi lieve Nika,

    Wat erg dat je heimwee steeds erger wordt; houd vol, je bent bijna thuis!
    wat een feest zal dat worden.
    Achteraf zul je dit toch als een mooie ervaring zien.

    Probeer nog even te genieten ook van de laatste week.

    Dikke zoen, Nanna

  • 15 Mei 2012 - 18:27

    Mabel:

    Hoi Niek, nog ff volhouden, het zit er bijna weer op !! De volgende keer dat je op reis gaat, ga je lekker met je vriendje. Kijk nog maar eens goed om je heen, thuis ben je zo weer gewend.
    Tot gauw hoor lieverd en een hele goeie reis terug, ben benieuwd hoe zwaar je koffer is !
    Knufs van Mabel

  • 16 Mei 2012 - 12:49

    Ivonne Van Der Made:

    Hoi Nika

    Respect voor jou en je doorzettingsvermogen. Ik weet hoe vervelend heimwee kan zijn en daar doe je niets aan. Fijn dat Maaike er voor je is en dat kan veel lucht geven. Wanneer je terug bent hoor ik graag alle verhalen. Succes nog met de laatste loodjes en tot volgende week op school.

    Groetjes Ivonne van der Made

  • 18 Mei 2012 - 20:43

    Rene Bernhart:

    goede reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Stage in het buitenland met Vitalis College

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2012

De laatste week is aangebroken

04 Mei 2012

stage week 1

28 April 2012

de eerste week

23 April 2012

Dag 1

21 April 2012

voorbereidingen
Nika

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 9523

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Mei 2014

Vrijwilligerswerk in Bali

22 April 2012 - 20 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: