stage week 1 - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Nika Pee - WaarBenJij.nu stage week 1 - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Nika Pee - WaarBenJij.nu

stage week 1

Door: nikadepee

Blijf op de hoogte en volg Nika

04 Mei 2012 | Turkije, Ankara

Lieve allemaal,

Mijn eerste stage week zit erop.
En wat een week.

Maandag begonnen we met onze stage.
We moesten om 8 uur op stage zijn en hadden dus om kwart over 7 de taxi gepakt.
dit houdt in dat we om kwart over 6 uit bed moesten. er was geen ontbijt gelukkig hadden we zelf cornflakes. we kwamen om tien over half 8 op stage aan. de school was nog dicht. er werd gezegd dat de school om tien voor 8 open ging.
We gingen naar binnen en vroegen naar de directrice de mensen op school vertelde ons dat ze rond kwart voor 9 aanwezig zou zijn. we werden in een soort koffie kamer neergezet. rond 10 over 8 werden we opgehaald en moesten we naar iemand toe. ik weet nog steeds niet wie dat was. rond 10 over half 9 werden we opgehaald.

We kregen toen uitleg over de stage en allemaal een verschillend rooster. daarna kregen we een korte rondleiding door de school. die school is zo ongelofelijk groot. we begonnen daarna in onze klassen. het was heel vreemd. in mijn eerste klas waren 4 docenten aanwezig. Er zijn 3 Turkse en 1 engels docent aanwezig in de klas.

De communicatie gaat erg moeizaam. de Turkse en Engelse docenten communiceren nauwelijks omdat de Turkse geen engels kunnen en de meeste Engelse docenten kunnen geen Turks.
Jammer genoeg is mijn engels niet zo goed dat ik mijzelf zo kan uiten zoals ik zou willen.

Toen ik de eerste dag na stage thuiskwam voelde ik me zo slecht. ik moest huilen en het wennen aan een nieuwe school is zo anders.

Dinsdag hadden we een vrije dag omdat het dag van de arbeid was. Furkan van SCW had een excursie voor ons geregeld. we zijn naar een traditioneel Turks museum geweest en hebben de watervallen bezocht.

Iedere woensdag beginnen we pas om half 1. De Engelse docenten beginnen om die tijd pas.

Ik heb 2 verschillende klassen. En wissel de hele dag door tussen deze 2 klassen. Dit hebben ze gedaan zodat wij bij de Engelse lessen aanwezig zijn.

De andere dagen ging goed en het lukt al beter om te communiceren. ik pak ook sneller zelf werkjes op.

Het is nog steeds niet duidelijk of we alleen volgende week nog stage moeten lopen of de laatste week ook nog 3 dagen. Zoals heel deze reis blijft ook dit weer erg onduidelijk.

Met mijn heimwee gaat het redelijk goed. Ik wil heel graag naar huis want het is niet super hier. Gelukkig kan ik het volhouden hier. en ik ben op de helft dus we zijn er bijna.

Vanavond hebben we met heel de groep een BBQ feest. en morgen zou ik graag naar de hammam gaan. want dat was vorige week niet meer gelukt. hopelijk zijn er mensen die met mij mee willen.

We gaan trouwens iedere dag met de taxi naar stage omdat het 1,5 uur reistijd scheelt.

Gisteren avond zijn we nog even wezen shoppen. en heb ik een leuke tas gekocht.

Ik mis Nederland en de mensen daar heel erg en ben blij als ik weer terug kom.

Ik mis jullie,
Liefs nika

  • 04 Mei 2012 - 16:05

    Mamma:

    Lieve schat, Ik vind het heel stoer dat je het toch allemaal maar oppakt, terwijl je het moeilijk vindt. Hopelijk gaan er morgen een paar mee naar de Hammam. Als ze een keer geweest zijn, willen ze vast vaker omdat het zo lekker is. Veel plezier bij de BBQ straks. Hier is het geen weer hoor om te bbq-en.

  • 04 Mei 2012 - 17:23

    Liesbeth:

    Ha Nika. Ik heb bewondering voor je hoor! Zo onduidelijk als alles is en het dan toch maar doen. Ik zou het niet kunnen, werken in een land waar ik me niet goed kan uitdrukken, alles in een andere taal. Ik heb bewondering voor je. Petje af!
    Nu lekker weekend, leuke dingen doen en vooral blijven genieten van het mooie weer :)
    Groetjes en suc6 verder.

  • 04 Mei 2012 - 20:23

    Rene Bernhart:

    goed volhouden ook al is het niet super als je als je ouder wordt terug kijkt ben je trots op jezelf! groeten aan jullie groep!

  • 04 Mei 2012 - 20:24

    Nika:

    heel goed dat je volhoud we blijven je volgen vanuit de opleiding helpende zw vitalis KNAP

  • 05 Mei 2012 - 09:37

    Nanna:

    Ha lieve Nika,

    Goed om te lezen dat het behalve moeilijk ook wel een beetje leuk is en je heel veel ervaringen opdoet. En natuurlijk shoppen. Leuk, wat voor soort tas heb je gekocht?

    Aan het weer in Nederland mis je zeker niets, want het is nu 5 mei (bevrijdingsdag) en het regent en het is heel koud (10 graden maximaal). Dus bij jou is het vast mooier weer.

    heel veel dikke zoenen en houd vol he, XXX Nanna en co

  • 05 Mei 2012 - 11:15

    Marijke:

    Ha nika,
    Knap van je nika, hoe je het daar allemaal doet!
    Wij hebben afgelopen week gec(r)ampeerd in zeeland.
    Probeer jij maar van de zon te genieten daar.
    Volhouden hoor, je kan het!!!!
    Tot gauw

  • 05 Mei 2012 - 11:15

    Marijke:

    Ha nika,
    Knap van je nika, hoe je het daar allemaal doet!
    Wij hebben afgelopen week gec(r)ampeerd in zeeland.
    Probeer jij maar van de zon te genieten daar.
    Volhouden hoor, je kan het!!!!
    Tot gauw

  • 05 Mei 2012 - 18:30

    Marian:

    Je doet het keigoed ! Ik ben trots op je. Bij wat voor kinderen loop je stage ?? Als het kleuters zijn, kun je ze leren strikken, daar ben jij goed in hihi.
    Zet em op meis, je bent al op de helft en vergeet niet te genieten van al het moois.
    XX Marian.

  • 06 Mei 2012 - 15:25

    Yvonne Hendriks:

    Hoi Nika,

    Leuk om de foto's te zien en te lezen hoe het je vergaat.
    Ik begrijp dat alles niet erg goed geregeld is. Van de andere kant komt het toch steeds weer goed.
    Het is denk ik best bijzonder om in Turkije te zijn (gewwest) en een heel andere school mee te maken.

    Ik zal je komende week in de klas gaan missen!
    Ik hoop van harte dat je je verder vermaakt en dat alles mee zit!

    Hartelijke groet,
    Yvonne

  • 07 Mei 2012 - 09:45

    Mabel :

    Hoi lieve Nika, heel veel succes weer deze week, volhouden hoor. Je moet maar zo denken, papa en mama zitten nu vlakbij, dat is wel een raar idee zeker. Ik hoop dat je naar de hammam bent geweest, dat is zo leuk! Wij vinden het allemaal heel knap van je, het is nogal wat hoor, werken op een Turkse school, je moet het maar doen want volgens ons is het nou niet helemaal zo goed geregeld daar..
    dag lieverd tot de volgende keer en de groetjes van ons allemaal hier

  • 08 Mei 2012 - 09:12

    Ivonne Van Der Made:

    Hoi Nika

    Met trots heb ik al je reisverslagen gelezen. Je moet het maar durven om je veilige thuis haven te verlaten en het onbekende avontuur tegemoet. Want een avontuur dat is het wel zo te lezen. Echt heel knap hoor hoe je het allemaal daar samen doet, petje af. Geniet hopelijk nog wel van de laatste anderhalve week en ik blijf je verslagen lezen hoor!!!!!!

    Groetjes Ivonne van der Made

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Stage in het buitenland met Vitalis College

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2012

De laatste week is aangebroken

04 Mei 2012

stage week 1

28 April 2012

de eerste week

23 April 2012

Dag 1

21 April 2012

voorbereidingen
Nika

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 9521

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 03 Mei 2014

Vrijwilligerswerk in Bali

22 April 2012 - 20 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: